Klanten aan het woord
Onder onze klanten vindt u advies gevende ondernemingen in de breedste zin van het woord, waaronder fiscaal, pensioen, financieel, verzekeringen, makelaardij maar ook ARBO, organisatie, technologie, milieu en recreatie. Ook de branche advocatuur en notariaat is goed vertegenwoordigd. Tenslotte ondersteunen we ook ICT-ondernemingen die zich niet willen focussen op systeembeheer maar op de ontwikkeling van hun producten en andere diensten. Lees ook het klantverhaal van The Human Specialist, detacheerder van technisch personeel en van De Clercq Advocatuur en Notariaat.
Beste oplossing
Elke dienstverlenende organisatie heeft andere wensen en een ander budget, vaak afhankelijk van specifieke branche en omvang. Samen bepalen we de randvoorwaarden en zoeken we de oplossing die het beste bij u als organisatie past. De mate van inzet van Cloud oplossingen, al dan niet in hybride vorm, is hierbij een belangrijk vraagstuk. De Computerwacht ondersteunt daarbij elke variant van 0% tot 100% Cloud. Elke organisatie is anders en maakt andere afwegingen om hun dienstverlening te doen op een manier die voor hun werkt. Voor ons als ICT-dienstverlener maakt het weinig uit, aangezien het werk voor meer dan 90% hetzelfde is, ongeacht de oplossing.
Cloud
In de zakelijke dienstverlening zien we gemiddeld genomen een bovengemiddeld gebruik van de Cloud. Samen bepalen we welke Cloud oplossingen voor uw onderneming relevant en van toegevoegde waarde zijn. Daarnaast is integratie tussen de verschillende Clouds een steeds belangrijker punt van aandacht. Ook als uw dienstverlening nog een eigen IT omgeving vereist, dan bieden we hiervoor vanzelfsprekend de juiste diensten aan. Dit kan nog on premise zijn maar tegenwoordig steeds vaker in een Cloud (waaronder een Nederlands Cloud provider en Microsoft Azure).
Langdurige partnerships
Klanten van De Computerwacht hebben over het algemeen langdurig een partnership. Voor diverse klanten geldt dat dit meer dan 20 jaar is!
De Computerwacht is van mening dat een langdurige relatie voor beide partijen van toegevoegde waarde is. Door uitgebreide kennis van de klant omgeving en organisatie kunnen wij op de meest efficiënte wijze de meeste toegevoegde waarde leveren. Veelal worden medewerkers van De Computerwacht ervaren als een extra collega in plaats van als een leverancier op afstand. Mede om deze reden hechten wij er belang aan om een deel van ons werk op locatie uit te voeren, zodat medewerkers persoonlijk kunnen helpen en wij een (nog) beter gevoel hebben bij de ICT gebruikservaring.
Service
Aangezien uw organisatie sterk afhankelijk is van de IT omgeving is service uitermate belangrijk als er een keer iets minder goed werkt. De Computerwacht vindt dat service geen product is, maar een attitude. De wens om iemand te tevreden te stellen, klaar staan als het nodig is, begrijpen waar het bij de klant om draait. Het hebben van de juiste "Sense of Urgency". Lees meer over onze visie en diensten met betrekking tot de basisbehoefte Service onder onze diensten Juist voor uw branche is het dan ook belangrijk dat uw IT partner buiten kantoortijden bereikbaar is doordat er vaak ook 's avonds of in het weekend doorgewerkt wordt. Het moet gewoon vaak nog "even" af! De Computerwacht anticipeert hierop met een goed bereikbare Servicedesk en een storingsdienst buiten kantoortijden.
Single Point of Contact
Bij De Computerwacht is het gebruikelijk dat de Servicedesk als Single Point of Contact fungeert voor haar klanten. Uw medewerkers kunnen met al hun vragen terecht bij één helpdesk. Wij nemen contact op met uw leveranciers om tot oplossing te komen van uw vragen. Wij spreken vaak beter de taal van uw leverancier en hebben een totaal overzicht van uw IT omgeving. Zeker met het toenemende Cloud gebruik, wordt het totaal overzicht steeds moeilijker. Dit samen leidt veelal tot een snellere oplossing van de vraag. Daarnaast doen wij hierdoor kennis op van de bij u in gebruik zijnde systemen en software waardoor wij steeds vaker uw vraag zonder tussenkomst van uw leverancier kunnen beantwoorden. Indien dit efficiënter is, dan koppelen we de leverancier en de gebruiker rechtstreeks aan elkaar voor oplossing van de vraag, waarbij we om terugkoppeling van de oplossing vragen. Uiteraard monitoren we gedurende het oplostraject de afgesproken SLA's om tijdige oplossing te kunnen garanderen.
Beveiliging
Veel zakelijke dienstverleners hebben te maken met gevoelige gegevens (al dan niet privacy gevoelig). De Computerwacht is zich bewust van het belang van de juiste beveiliging voor uw organisatie. Niet voor niets is zij ISO27001 gecertificeerd. Om u op weg te helpen bij de keuze van uw beveiligingsmaatregelen, heeft zij het informatieboekje "Met het oog op IT-Security" uit gebracht. Veel dienstverleners hebben op dit moment interesse in het volgen van de zero-trust principes en beveiligde e-mail oplossingen. Voor meer informatie zie ook de basisbehoefte Security
Beschikbaarheid
Beschikbaarheid wordt een steeds belangrijker thema, met name ook omdat de afhankelijkheid van de IT voorziening steeds groter wordt. Indien gewenst kunnen we hierbij gebruik maken van een risico inventarisatie die gebaseerd is op de ISO 270001 standaard. Deze standaard zorgt er voor dat er geen onderdelen over het hoofd worden gezien. Anderzijds zorgt een risico inventarisatie er voor dat het risico afgestemd is op uw onderneming, doordat bij elk onderdeel de specifieke risico's en gevolgen worden ingeschat. Dit alles uiteraard afgestemd op het IT volwassenheidsniveau, de eisen, de omvang en het budget van uw organisatie.
Zo realiseren we IT die werkt.